logo
logo
Makale


E-ticaret nedir

Merhaba sevgili arkadaşlar, bugün ki yazımda E-ticaret nedir ? E-ticaret sitesi kurmak için neler yapmak gerekir ? E-ticaret türleri nelerdir ve E-ticaret nasıl yapılır konularını anlatacağım.

 

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret veya elektronik ticaret, mal ve hizmetlerin internet üzerinden ticaretidir. Şehir merkezinde işlek bir caddede çalışan bir mağaza gibi de düşünebilirsiniz. Dünya çapında tahmini 2,14 milyar insan online olarak mal ve hizmet satın alıyor.

 

E-ticaret, insanların perakende olarak bir şeyler alıp sattığı birçok yoldan biridir. Bazı şirketler yalnızca online ürün satar, ancak çoğu için e-ticaret, fiziksel mağazaları ve diğer gelir akışlarını içeren daha geniş bir stratejinin parçası olan bir dağıtım kanalıdır. Her iki durumda da e-ticaret, yeni başlayanların, küçük işletmelerin ve büyük şirketlerin ürünlerini geniş ölçekte satmalarına ve dünya çapındaki müşterilere ulaşmalarına olanak tanır.

 

 

E-Ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler Nelerdir?

Bir e-ticaret web sitesi, internetteki dijital vitrininizdir. Alıcı ve satıcı arasındaki alışverişi kolaylaştırır. Ürünlerinizi sergilediğiniz ve online müşterilerinizin seçimlerini yaptığı sanal alandır. Web siteniz, online iş kanalınız için ürün rafları, satış personeli ve yazar kasa görevi görür.

İşletmeler, Trendyol, Amazon, HepsiBurada ve N11 gibi pazar yerlerinde kendi markaları için bir mağaza oluşturabilir, kendi e-ticaret sitelerini oluşturabilirler.

 

E-Ticaret Türleri Nelerdir?

E-ticaret, online kanallardan alışveriş yapmanın çeşitli yollarından biridir. E-ticaret dünyasını şekillendiren birkaç yaygın iş modeli vardır:

 

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Online alışveriş her gün gelişmeye ve değişmeye devam ediyor. İnsanlar bilgisayarlarından, telefonlarından, tabletlerinden ve diğer cihazlarından alışveriş yapıyorlar. Web siteleri inceliyorlar, sosyal medya sayfalarını ziyaret ediyorlar ve online mağazaları geziyorlar. E-ticaret yapmanın üç farklı yöntemini genel olarak inceleyelim.

M-ticaret

Mobil cihazlarda gerçekleşen online işlemler, mobil ticaret veya “m-ticaret” olarak bilinir.
Artık birçok kişi ürün araştırmalarını ve online satın alma işlemlerini telefonları üzerinden yapıyor. Bu trend herhangi bir yavaşlama belirtisi göstermiyor, bu nedenle online mağazanızı mobil cihazlar için optimize etmeniz çok önemli.

Kurumsal E-ticaret

Kurumsal e-ticaret, ürünlerin büyük şirketlerden veya kuruluşlardan satın alınması ve bu kuruluşlara satılmasıdır. Büyük bir işletme birçok farklı türde ürün satıyorsa veya birden fazla marka çizgisine sahipse, online satışa başladığında kurumsal e-ticarete katılıyor demektir.

Sosyal Medyada E-ticaret

Sosyal medya, e-ticaret mağazalarını geniş bir kitleye pazarlamanıza ve tanıtmanıza yardımcı olabilir. Sosyal medya, arkadaşlarınız ve ailenizle bağlantı kurmanıza olanak sağladığı gibi, müşterileri işletmenize çekme potansiyeline de sahiptir. Sosyal medya pazarlaması iyi yönetildiğinde müşterileri gayriresmi bir şekilde ürünlere çeker. Yeni müşteriler çekmenin yanı sıra, marka bilinirliği yaratmanıza ve satışlarınızı arttırmanıza yardımcı olur.

                     

 

Diğer yazımda, e-ticaretin avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi vereceğim.



Bora Savaş

Okunma Sayısı: 141




3.80.4.147






YAZARIN DİĞER YAZILARI